سوالات متداول
- پنل اصلی دستگاه دزدگیر به درخواست های پیامکی پاسخی نمی دهد:
الف) اطمینان حاصل نمایید جهت قرار دادن سیم کارت در دستگاه به درستی انجام شده است و سیم کارت با خشاب کامل در جای خود قرار گرفته شده باشد.
ب) پیش از روشن نمودن دستگاه سیم کارت را درون آن قرار دهید و تا زمانی که چراغ وضعیت شبکه GSM از حالت چشمک زن هر ثانیه یکبار به وضعیت چشمک زن هر 3 ثانیه یکبار در بیاید صبر کنید. در این حالت دستگاه به شبکه متصل شده است و آنتن دارد.
2- در زمان آلارم دزدگیر، تماسی دریافت نمی شود:
الف) بررسی کنید شماره های مربوط به قسمت شماره های تماس و پیامک به درستی ذخیره شده باشد و به ازای ارسال هر لیست (لیست شماره های پیامک و لیست شماره های تماس) یک پیامک موفقیت آمیز دریافت شده باشد.
ب) پس از هشدار، سیستم را فورا غیرفعال نکنید، در این صورت سیستم برقراری تماس را متوقف می کند.
ج) شارژ مالی سیم کارت خود را بررسی کنید.
د) وضعیت آنتن دهی سیم کارت خود را از روی چراغ چشمک زن آبی رنگ پنل (هر 3 ثانیه یکبار) بررسی کنید. .
3- در هنگام آلارم دزدگیر صدایی شنیده نمی شود:
در قسمت حجم صدا و طول مدت آژیر در نرم افزار One می توانید حجم صدای پنل خود را تنظیم کنید.
4- با تماس تگRFID اتفاقی نمی افتد:
الف) به دلیل اینکه سیستم در زمان قطعی برق مدت زمان بیشتری را آماده به کار بماند تگRFID تنها زمانی کار می کند که پنل اصلی با آداپتور به برق متصل شده باشد.
ب) بررسی کنید تگ RFID مورد نظر به پنل اصلی اضافه شده باشد. در غیر این صورت آن ها را اضافه کنید.
5- پیامک مربوط به استفاده از تگ RFID ارسال نمی شود:
تگ RFID زمانی گزارش را ارسال می کند که شماره پیامک و نام تگ تعریف شده باشد بنابراین الف) بررسی کنید در قسمت شماره پیامک تگ های RFID شماره مورد نظر به درستی تعریف شده باشد.
ب) و همینطور بررسی کنید که در قسمت تغییر نام تگ های RFID، تگ مورد نظر نامگذاری شده باشد.
6- پس از جابجایی پنل اصلی، برخی سنسورها و یا لوازم جانبی عمل نمی کنند:
در طول مدت 3 ثانیه قفل ضد سرقت پنل اصلی را 3 بار بفشارید و در این صورت ارتباط پنل و کلیه سنسورها پاک می شود. توجه داشته باشید در هنگام نصب پنل اصلی آلارمفاصله بین پنل اصلی و دیگر تجهیزات می تواند تا 80 متر در فضای آزاد باشد و عوامل محیطی مانند دیوارهای بتنی، فلزی یا چوبی، درب های ضد سرقت و موارد محیطی دیگر می توانند این فاصله را کم کنند و یا باعث قطعی ارتباط بین پنل و سنسور گردند. بنابراین بررسی کنید که جابجایی پنل باعث قطعی ارتباط بین تجهیزات و پنل نشده باشد.
7- پاسخ پیامکی روبرو دریافت شده است: "متاسفانه عملیات با شکست مواجه شد! شماره تلفن مورد نظر مجاز نیست."
این پیامک زمانی دریافت می شود که شماره ای که با آن دستوری را از طریق پیامک یا نرم افزار ارسال کرده ایم دسترسی به پنل ندارد و عضو شماره های تعریف شده در دستگاه نیست. الف) بررسی کنید قسمت شماره های تماس و پیامک به درستی انجام شده باشد.
ب) در صورتی که شماره ای را هنوز تعریف نکرده اید نیاز هست تا دستگاه را به حالت پیش فرض بازگردانید و ادامه دهید. برای بازگرداندن به حالت پیش فرض 2 بار رمز عبور را وارد کنید و به مدت 7 ثانیه علامت قفل باز را روی پنل اصلی نگه دارید تا یک بوق بلند شنیده شود.
8- به نظر می آید سنسور حرکت به درستی عمل نمیکند
سنسورهای حرکتی می توانند به صورت هوشمندانه در حالت های کاری مختلفی عمل کنند و ذخیره انرژی باتری خود را به حداکثر برسانند. چنانچه سنسور تشخیص حرکت پس از قفل سیستم (اجرای حالت حفاظت فعال) در طول مدت 3 دقیقه دو بار حرکتی را تشخیص دهد، به صورت خودکار وارد حالت ذخیره انرژی می شود و چنانچه در 3 دقیقه بعدی حرکتی تشخیص داده نشود به حالت فعال باز میگردد. در طول 3 دقیقه سنسور فعال نخواهد بود و سیگنالی به پنل اصلی ارسال نخواهد کرد. و در صورت تشخیص مجدد حرکت، طول مدت حالت ذخیره انرژی افزایش میابد. بنابراین برای تست سنسورهای تشخیص حرکت از زاویه دید سنسور به طور کامل خارج شوید و سیستم را به حالت حفاظت فعال ببرید و به مدت 3 دقیقه صبر کنید و سپس برای تست وارد ناحیه دید سنسور شوید تا آلارم فعال شود.
9- چگونه آژیر بی سیم را به دستگاه متصل کنم؟ چگونه اتصال را بررسی کنم؟
کلید اتصال learn را روی آژیر بیرونی فشار دهید. آژیر یک بوق میزند. بین 2 تا 5 ثانیه بعد کلید قفل بسته (حفاظت فعال) را از روی پنل اصلی بفشارید. پنل اصلی یک بوق خواهد زد که به معنای اتصال موفق آژیر و پنل است. دقت کنید که پس از فشردن کلید learn روی آژیر بیرونی، سنسور یا ریموت کنترلی تحریک نشود چون ممکن است که آژیر به صورت مستقیم به سنسور یا ریموت کنترل متصل شود. و برای حذف آژیر از پنل نیز کلید learn را نگه دارید تا یک بوق بلند بزند به این معنی که آژیر به حالت پیش فرض بازگردانده شده است و به هیچ دستگاه دیگری متصل نیست. برای تست آژیر بیرونی می توانید کلید SOS را روی ریموت کنترل و یا پنل اصلی فشار دهید تا آژیر به صدا درآید. آژیر بیرونی 5 ثانیه بعد از پنل اصلی شروع به آژیر زدن می کند و همینطور 5 ثانیه دیرتر از پنل اصلی از کار می افتد.
10- چرا زمانی که سیستم را از طریق ریموت کنترل فعال می کنیم آژیر بیرونی یک بوق می زند. اما زمانی که پنل اصلی آژیر می زند، آژیر بیرونی فعال نمی شود؟
ریموت کنترل شما به آژیر بیرونی به صورت مستقیم متصل شده است. با این حال آژیر بیرونی به پنل اصلی متصل نشده است. شما می توانید با توجه به راهنمای آژیر بیرونی و یا مراجعه به سوال قبلی (سوال 9) در همین صفحه آژیر را به حالت پیش فرض بازگردانید تا ریموت کنترل حذف شود و دوباره آژیر بیرونی را به پنل اصلی متصل کنید.
11- چگونه می توانیم برای یک ناحیه زمان تاخیر تعریف کنیم؟
برای این کار باید حالت زون را بر روی زون با تاخیر تعریف نمایید.
برای برای این کار باید حالت کاری سنسور را بر روی حالت "ناحیه با تاخیر هشدار" مطابق با قسمت "روش تنظیم حالت زون ها" در صفحه 13 دفترچه راهنما تعریف نمایید.
برای مثال : تاخیر ورود و خروج بر روی 15 ثانیه تنظیم شده است و زمان تاخیر تک ناحیه بر روی 40 ثانیه تنظیم شده است. روش تنظیم حالت ناحیه ها:
پوشش پشتی سنسور را باز نمایید و با تغییر چیدمان جامپر های مربوط به یکی از حالات زیر تنظیمات مرتبط با ناحیه را تغییر دهید. (چهار پایه از D0 تاD3 ) مثال : تاخیر ورود و خروج بر روی 30 ثانیه تنظیم شده است. تاخیر تک ناحیه بر روی 40 ثانیه تنظیم شده است:
12- از چه سیم کارتی در دستگاه دزدگیر استفاده کنیم:
سیستم امنیت خانگی آیملز One یک سیستم مبتنی بر سیم کارت های GSM/SMS می باشد. و برای اتصال به شبکه برای ایجاد تماس و ارسال و دریافت پیامک استفاده می گردد و نیازی به بستر اینترنت نیز ندارد. سیم کارت های 2G/3G/4G اپراتورهای ایرانسل، همراه اول، رایتل و بقیه اپراتورهایی که به شبکه GSM می توانند متصل شوند قابل استفاده در دستگاه هستند و ترجیحا پین کد و پیغامگیر صوتی سیم کارت غیر فعال باشند.
13- در چه حالت هایی از دستگاه پیامک ارسال می شود:
در حالت های زیر اولین شماره ای که در دستگاه ذخیره شده باشد پیامک دریافت خواهد کرد الف) باتری پنل اصلی یا سنسورها رو به پایان باشد.
ب) چنانچه برق پنل اصلی قطع یا مجددا وصل شود.
ج) چنانچه قفل ضد سرقت یکی از سنسورها عمل کند.
د) در صورت تحریک سنسورها در زمان حفاظت فعال سیستم.
14- چگونه تمپر سویچ ضد سرقت پنل اصلی را روشن/خاموش کنم؟ چگونه صدای فعال/غیرفعالسازی آژیر بیرونی را روشن/خاموش کنیم؟
از طریق ارسال کد پیامکی:
تمپر سوییچ ضد سرقت پنل اصلی را خاموش می کند 87200 تمپر سوییچ ضد سرقت پنل اصلی را روشن می کند 87201 (پیش فرض)
صدای فعال/غیرفعال سازی آژیر را خاموش می کند 63700 (پیش فرض)
صدای فعال/غیرفعال سازی آژیر را روشن می کند 63701
سنسور | حفاظت فعال | هشدار |
ناحیه معمولی و حفاظت خانگی | 30 ثانیه تاخیر فعال سازی | 30 ثانیه تاخیر هشدار |
ناحیه با تاخیر تک ناحیه | 30 ثانیه تاخیر فعال سازی | 40 ثانیه تاخیر هشدار |
ناحیه 24 ساعته | همواره فعال | هشدار فوری |
روش تنظیم حالت ناحیه ها:
پوشش پشتی سنسور را باز نمایید و با تغییر چیدمان جامپر های مربوطه به یکی از حالات زیر تنظیمات مرتبط با ناحیه را تغییر دهید. ( چهار پایه از D0 تا D3 موجود است)
15- درباره سیم کارت
سیستم امنیت خانگی One یک سیستم مبتنی بر سیم کارت های2G/GSM می باشد. اما این به آن معنی نیست که این دستگاه با سیم کارت های 3G یا 4G عمل نمیکند. اکثر سیم کارتهای 3G و 4G از شبکه 2G نیز پشتیبانی مینماید. تنها نیاز است قابلیت تماس و ارسال پیامک سیم کارت شما فعال باشد.