سوالات متداول
سوال : سیم کارت را داخل پنل مرکزی قرار داده ام، اما سیم کارت کار نمی کند ؟
پاسخ: لطفاً مطمئن شوید که سیمکارت در جای خود به درستی قرار گرفته باشد و سیمکارت را با خشاب کامل، داخل پنل قرار داده و آن را قفل کنید. پین کد سیمکارت را غیر فعال کنید و با یک گوشی موبایل و گرفتن تماس و پاسخ به آن تماس، وضعیت کاری سیمکارت را بررسی کنید که به درستی تماس گرفته شود و مکالمه به وسیله سیمکارت تست شده باشد. وقتی که سیمکارت را در پنل مرکزی دزدگیر اماکن قرار میدهید، چراغ نشانگر، شروع به چشمک زدن میکند. چشمک زدن در هر ثانیه، به معنای جستجوی شبکه و چشمک زدن در هر سه ثانیه، به معنای یافتن شبکه و آماده به کار بودن سیمکارت است. اگر در گرفتن سیگنال مناسب از سیمکارت، دچار مشکل شدید، لطفاً سیمکارت خود و یا محل نصب پنل مرکزی را تغییر دهید.
سوال: فرکانس رادیویی و فرکانس GSM چقدر است؟
پاسخ: تمام تجهیزات iMelz به صورت بی سیم و در فرکانس رادیویی 433Mhz کار می کنند. فرکانس GSM نیز مطابق با استاندارد جهانی و در فرکانس 850/900/1800/1900 مگاهرتز فعالیت می کند.
سوال: سیستم ضد دستکاری یا تمپر سوییچ ضد سرقت چیست؟
پاسخ: این سیستم از پنل مرکزی و یا سنسورهای مختلف در برابر جدا شدن از محل نصب و نیز هرگونه باز شدن سنسورها و دستگاه محافظت میکند. به طور مثال جدا کردن پنل مرکزی دزدگیر از پایه نصب، موجب به صدا درآمدن آژیر و تحریک سیستم میشود و به عنوان تمپر سوئیچ ضد سرقت شناخته میشود.
سوال: آیا تجهیزات با سیم و یا بی سیم موجود در بازار قابلیت اتصال به سیستم دزدگیر اماکن iMelz را دارند؟
پاسخ: تجهیزات با سیم و یا بیسیم موجود در بازار به دلیل تفاوت ساختار(تکنولوژی ساخت) و عملکرد سیستم قابلیت اتصال به سیستم iMelz را ندارند.
سوال: چگونه می توانم تماس و یا پیامک مربوط به اعلام هشدار دستگاه را دریافت کنم؟
پاسخ: ابتدا شماره مورد نظر خود را توسط مدیر سیستم در نرمافزار One ذخیره کنید. پس از تحریک سنسور، پنل مرکزی به شما پیامک میدهد و با شما تماس میگیرد و این عملیات برای 3 بار تا زمانی که سیستم غیرفعال نشده، تکرار میشود.
سوال: پنل وان iMelz چند ناحیه(زون) را می تواند پشتیبانی کند؟
پاسخ: پنل مرکزی وان iMelz تا 50 ناحیه را پشتیبانی می کند. هر سنسور در یک ناحیه.
سوال: وضعیت حفاظت خانگی چیست ؟
پاسخ: زمانی که داخل منزل هستیم هم میتوانیم بعضی از سنسورها را فعال کنیم تا حفاظت پیرامونی محیط ما برقرار باشد. شما میتوانید در هنگام نصب، مشخص کنید که کدام سنسورها در حالت حفاظت خانگی فعال باشند. سنسورهای درب و پنجره به صورت پیشفرض در حالت کاری (معمولی) قرار دارند به این معنی که وقتی حفاظت خانگی را فعال کنیم این سنسورها نیز فعال میشوند و سنسورهای حرکتی هم در حالت کاری (خانگی) هستند و در زمانی که حفاظت خانگی را فعال میکنیم این سنسورها غیر فعال میمانند تا بتوانیم در فضای داخلی رفت و آمد داشته باشیم. میتوانیم حالتهای کاری سنسورها را مطابق با صفحه 13 دفترچه راهنمای فارسی تغییر دهیم و با توجه به مکان مورد نظرمان تنظیمشان کنیم .
حداکثر فاصلهای که سیستمهای بیسیم iMelz میتوانند پشتیبانی کنند چقدر است؟
پاسخ: فاصلهای که سنسورها و تجهیزات پنلدار میتوانند داشته باشند، 80 متر در فضای باز است و در صورت وجود موانع ارتباطی مانند دیوارها و نویزهای محیطی، این فاصله کمتر میشود. فاصله ارتباطی کاملا به محیط اطراف بستگی دارد و به طور معمول حداکثر فاصله بین پنل مرکزی و سنسورها در یک منزل معمولی حدود 20 متر مربع میباشد. توصیه میشود که پنل مرکزی در محیطی قرار بگیرد که نسبت به سنسورها مرکزیت داشته باشد تا سیگنال سنسورها به درستی با پنل ارتباط برقرار کنند .
سوال : هشدار اعلان خطر از طریق سیستم GSM چگونه است ؟
پاسخ: در صورتی که سیمکارت GSM خود را در پنل مرکزی قرار داده باشید و در تنظیمات نرمافزار قسمت شمارههای تماس و پیامک را به درستی تعریف کرده باشید، زمانی که دزدگیر در حالت حفاظت فعال قرار گرفته باشد و سنسوری تحریک شود، پس از آژیر و ارسال گروهی پیامکها، به ترتیب شروع به گرفتن تماس با مخاطبین تعریف شده میکند.
سوال : نرم افزار موبایل چه کارایی دارد ؟
پاسخ: وظیفه اصلی نرمافزار، انجام تنظیمات برای راهاندازی دستگاه و کنترل سیستم به وسیله موبایل میباشد. برای تعریف شمارهها و تعویض تنظیمات نیز دیگر نیازی به، به خاطر سپردن کدهای تنظیماتی ندارید و کاربر سیستم به راحتی میتواند تمام تنظیمات را عوض کرده و سیستم خود را نیز از راه دور کنترل کند.
سوال: چرا نمی توانم با فشردن کلید ضبط یک پیام صوتی ضبط کنم؟
پاسخ: کلید ضبط را به مدت 3 ثانیه فشرده و نگه دارید تا بتوانید یک پیام صوتی 10 ثانیهای ضبط کنید. با یک بار فشردن کلید میتوانید پیام جدید را بشنوید یا پیامهای قبلی را دوباره بشنوید. وضعیت چراغ پیام صوتی: (Voice memo) پس از نگه داشتن کلید یادآور صوتی، چراغ روشن میماند و در حال ضبط یادآور صوتی میباشد. در حالت چشمکزن، پیغام شنیده نشده دارید و در حالت خاموش، پیغامی موجود نیست.
سوال: چند پیام صوتی به صورت همزمان می توانیم روی دستگاه تنظیم کنیم؟
تنها یک پیام صوتی قابل ضبط و ذخیره می باشد و پیام دوم جایگزین پیام اول خواهد شد.
سوال: چگونه میتوانم پیام صوتی هشدار ضبط کنم؟
پاسخ: شما می توانید به روش زیر یک پیام صوتی هشدار ضبط نمایید رمز عبور غیرفعال سازی را وارد نمایید (در حالت پیش فرض: 1234) و پس از آن کلید حفاظت خانگی و سپس کلید یادآور صوتی را جهت ضبط یک پیام 10 ثانیه ای فشار دهید.
تفاوت یادآور صوتی و پیام صوتی هشدار:
یادآور صوتی: پیامی که برای اعضای خانواده خود مانند پیغامگیر ضبط می کنید. پیام صوتی هشدار: پیامی که در زمان برقراری تماس در زمان آلارم از طرف دستگاه پخش می شود.
سوال: چه نوع درب های الکترونیکی توانایی کار کردن با این دستگاه را دارند؟ چگونه آنها را متصل کنیم؟
پاسخ: درب های الکتورنیکی با توجه به وضعیت اتصال آن ها به دو دسته تقسیم می شوند: بسته شونده معمولی NC باز شونده معمولی NO این دستگاه توانایی اتصال به درب هایی از نوع NC را دارد. برای اتصال، سیم قرمز (مثبت) را به قسمت PUSH پنل اصلی و درب الکترونیک متصل نمایید. سیم مشکی (منفی) را به GND دستگاه و درب الکترونیک متصل کنید.
سوال: حجم صدای بلندگوی داخلی دستگاه چقدر است؟
پاسخ: 95 دسی بل
سوال: جنس بدنه دستگاه ها وسنسورها از چیست؟
پاسخ: پلاستیک ABS
سوال: به چند روش و چگونه حفاظت سیستم را می توانیم فعال و یا غیر فعال کنیم؟
به روش پیامکی: پیامک عدد "0" را به دستگاه ارسال کنید "1" را برای فعال سازی ارسال کنید. به روش نرم افزاری: بر روی آیکون غیرفعال سازی حفاظت یا آیکون فعال سازی کلیک کنید. از طریق پنل اصلی: رمز غیرفعال سازی حفاظت را وارد نمایید و سپس کلید غیرفعال سازی را بفشارید ( برای فعال سازی نیازی به ورود رمز نیست کافی است کلید فعال سازی را بفشارید. از طریق ریموت کنترل: کلید غیرفعالسازی و یا فعالسازی حفاظت را بفشارید. از طریق تگ های RFID: تگ های RFID را به محل اتصال آن روی پنل اصلی نزدیک کنید تا سیستم غیرفعال شود. به روش تماس تلفنی رایگان: با شماره سیم کارت موجود در پنل اصلی تماس برقرار کنید و پس از شنیدن صدای بوق تماس را قطع نمایید. در این حالت یک تماس از طرف دستگاه با شما برقرار خواهد شد. چنانچه به این تماس پاسخی داده نشود ، دستگاه حفاظت را فعال می نماید و برای غیر فعال سازی حفاظت از طریق تماس، پس از شنیدن صدای بوق، تماس را قطع نکنید تا زمانی که تماس به صورت خودکار قطع گردد، در این حالت سیستم با شما تماسی نخواهد گرفت و حفاظت غیرفعال می گردد.
سوال: من برای تگ های RFID تنظیمات پیامک را انجام داده ام اما پیامک مربوط به آن را دریافت نمی کنم، دلیلش چیست؟
پاسخ: برای اینکه تگهای RFID بتوانند گزارش دهند باید تنظیمات مربوط به شماره پیامک تگها و نامگذاری آنها در نرمافزار انجام شود، دقت کنید که اگر یکی از این دو تنظیم در نرمافزار انجام نشود تگ گزارش نخواهد داد.
سوال: چگونه تجهیزات مورد نظر را از پنل اصلی حذف کنیم؟
پاسخ: با ارسال کدهای پیامکی زیر به دستگاه: حذف تمام سنسورهای بی سیم 21 حذف تمام تگ های RFID 22 حذف تمام ریموت کنترل ها 23 حذف سنسورها: عدد 21 را به دستگاه پیامک نمایید، پس از آن پیامکی دریافت خواهید کرد که حذف سنسورهای بیسیم با موفقیت انجام شده است. عدد 22 را به دستگاه پیامک نمایید، پس از آن پیامکی دریافت خواهید کرد که حذف تگ های RFID با موفقیت انجام شده است.. شما می توانید از طریق نرم افزار موبایل نیز اقدام به حذف تگ های RFID نمایید. عدد 23 را به دستگاه پیامک نمایید، پس از آن پیامکی دریافت خواهید کرد که حذف ریموت کنترل ها با موفقیت انجام شده است. حذف آژیر بی سیم: کلید اضافه کردن learn موجود بر روی آژیر را نگه دارید. زمانی که دو صدای بوق پشت سر هم شنیده شد آژیر با موفقیت حذف شده است.
سوال: چگونه بدون ایجاد صدا و مزاحمت برای اعضای خانواده، حفاظت دستگاه را فعال و یا غیر فعال کنیم؟
پاسخ: کلید حفاظت خانگی را از روی ریموت کنترل فشار دهید و حداکثر تا 3 ثانیه بعد کلید حفاظت فعال را فشار دهید تا سیستم به حالت حفاظت فعال بدون ایجاد صدا وارد شود. کلید حفاظت خانگی را از روی ریموت کنترل فشار دهید و حداکثر تا 3 ثانیه بعد، کلید غیر فعالسازی حفاظت را فشار دهید تا سیستم، بدون ایجاد صدا، به حالت غیر فعالسازی حفاظت وارد شود.
سوال: چگونه تنظیمات سیستم را به حالت پیش فرض کارخانه برگردانیم؟
الف) پیامکی محتوی کد"0000" را به دستگاه ارسال کنید و سیستم به تنظیمات پیش فرض باز خواهد گشت اما سنسورها هم چنان به کار خود ادامه می دهند. ب) دو بار رمز غیرفعالسازی حفاظت را وارد نمایید و کلید غیرفعال سازی را نگه دارید.
سوال:چگونه آژیر بی سیم را به پنل اصلی متصل کنیم؟ چگونه ارتباط را چک کنیم؟
پاسخ: کلید اتصال learn موجود بر روی آژیر را یک بار فشار دهید، آژیر یک بوق خواهد زد. سپس کلید فعالسازی حفاظت را از روی پنل اصلی فشار دهید. پنل اصلی، یک تک بوق به معنی اتصال موفق خواهد زد و برای تست اتصال سنسوری را در حالت حفاظت فعال تحریک کنید تا آژیر پنل به صدا درآید. 5 ثانیه بعد، آژیر بیسیم به صدا در میآید و زمانی که سیستم را به حالت غیرفعال در بیاورید، 5 ثانیه بعد، آژیر بیرونی، از پنل اصلی قطع میشود.